Ett mål med kommunikationsarbetet kan vara en ökad synlighet och tydlighet både inom gymnastiken och utanför. Externt kan det hjälpa till med att lättare hitta relevanta samarbetspartners, samt möljligheten att ta en större roll inom idrotten/politiken, samt skydda i framtida kriser.
Internt handlar det mer om att tydliggöra vår verksamhet och stärka gymnastiken som helhet, att skapa en intern stolthet. När vi vill förändra och/eller förstärka en kultur och i det arbetet spelar kommunikationen en stor roll.
Bildbank
Här finns en allmän bildbank där ni kan hämta bilder till både tryckt material, webb och sociala medier.
Sociala medier
För att kommunicera idag finns en mängd olika kanaler att använda sig av. Nedan hittar du Gymnastikförbundets riktlinjer för sociala medier och några tips & trix.
Riktlinjer sociala medier
Tips & trix sociala medier
Kriskommunikation
Ibland slår krisen till. Genom att förbereda sig kan kriser såväl förebyggas och hanteras på ett bra sätt. Läs mer om kriskommunikation och hur Gymnastikförbundet kan hjälpa till.
Krisplan
Kontaktuppgifter
Marknad- och kommunikationschef, Lotta Darlin, 0708-912107, 
Tf generalsekreterare, Pia Josephson, pia.josephson@gymnastik.se, 08-699 64 86
Landslagschef, Jonas Juhl,
, 08-699 64 70
Gymnastikombudsman, Calle Myrsell, 08-699 64 74, 