Gymnastikförbundet inleder samarbete med Craft och NeH

Svenska Gymnastikförbundet har tecknat ett exklusivt trepartsavtal med NeH och Craft, vilket gäller i tre år.

Samarbetet omfattar sponsring av kläder till alla landslag där en unik kollektion har tagits fram. Inom ramen för samarbetet kommer även det tas fram kollektioner till förbundet, utbildare och Gymnaestradan/internationell representation samt en ny webbutik för förbund och föreningar. 

 

- Craft är ett starkt svenskt varumärke och det känns både spännande och roligt att de vill satsa på och bli en del av Svensk Gymnastik. Vi ser en stark och ökande attraktionskraft till gymnastiken när det gäller såväl barn, träning- och tävlingsverksamheten och då känns det extra bra att få omge sig med varumärken som vi känner att vi kan växa tillsammans med och som verkligen sätter landslagen, domare, utbildare och förbundet i fokus, säger Lotta Darlin, marknad- och kommunikationschef på Gymnastikförbundet

 

Gymnaestradans kollektion kommer också kunna köpas in av föreningar som åker på internationella evenemang och tävlingar, men inte representerar landslaget, något som har varit efterfrågat under en längre tid.

 

- Gymnastik är en av våra 11 fokussporter inom Klubbsegmentet och det känns fantastiskt roligt att vi nu är med på högsta nivå inom denna krävande sport. Sett till antalet utövare är gymnastik en av landets största sporter och vi tror att det finns stora möjligheter för oss att växa och utvecklas tillsammans med Gymnastikförbundet, säger Patrik Danielsson, Sales Manager Club på Craft.

 

- Våra landslag är inne i en oerhört spännande utvecklingsfas dessa år och i flera fall presteras det redan på absolut världsnivå. Denna nya och unika kollektion är ett till steg på vägen framåt och kommer bidra till att lyfta våra landslag och ge de aktiva en extra stolthet när de representerar Sverige, säger Jonas Juhl, landslagschef Gymnastikförbundet.

 

NeH profilleverantör

NeH blir totalleverantör av profilprodukter till förbundet kommer sköta tryck och distribution av alla kläder till Svenska Gymnastikförbundet. NeH kommer också ansvara för och marknadsföra webshopen Gymnastikbutiken.

 

- Vi ser en stark och ökande attraktionskraft till gymnastiken när det gäller såväl barn, träning- och tävlingsverksamheten och då känns det extra bra att få växa tillsammans med dem, säger Peter Hultqvist, försäljningschef på NeH.

 

- Vi har stora förhoppningar på samarbetet med NeH som kommer sköta all logistik i samarbetet och som blir vår exklusiva partner kring profilprodukter. De blir en viktig kugge i arbetet med att göra Svensk Gymnastik allt mer synlig och tydlig i den interna och externa kommunikationen. NeH kommer driva vår gymnastikbutik. Det innebär att vi kan koncentrera oss på gymnastiken och att NeH bidrar med sin kompetens och sitt engagemang för att utveckla vår butik med relevanta produkter för våra 1100 föreningar runt om i landet, säger Lotta Darlin.

Publicerad: 2019-04-11

UPPTÄCK MER