Faktafel i artikel från Aftonbladet

Aftonbladet har idag publicerat en artikel om ett lättare fyspass som genomfördes före frukost under ett landslagsläger i januari. Trots faktakorrigering har Aftonbladet valt att publicera felaktig information. Ansvarig utgivare kommer kontaktas.

Korrekt information är:

  • Ingen nekades frukost innan passet, men däremot genomfördes det frivilliga passet innan frukost.
  • Det var ett lättare fyspass som genomfördes, vilket varade i 40 minuter inklusive stretch. Passet började 07.15 och frukosten serverades 08.00.
  • Parallellt med landslagshelgen pågick en utvecklingshelg för tränare, sportchefer, organisationsledare och andra deltagare , där föreläsningen om "ätstörningar, psykisk ohälsa och träningsmiljö" ingick. 

Våra huvudsponsorer

Våra sponsorer