Ny region på förbundsmötet i Örebro

Åtta regioner blir sex. En av de större frågorna som det fattades beslut om var att slå ihop regionerna Norr, Mitt och Uppsvenska till en ny samlad Region Nord, med start den 1 januari 2027.
Förbundsmötet genomförs vartannat år och är Gymnastikförbundets högsta beslutande organ. I år, den 25-26 april, gick mötet i Örebro och det samlades cirka 130 personer. 67 ombud från 49 föreningar och Gymnastikförbundets åtta regioner fanns bland deltagarna.
Läs mer om förbundsmötet 2026 på Gymnastikförbundets hemsida.
Publicerad: 2026-05-07
UPPTÄCK MER