Craft – strategisk partner till Gymnastikförbundet

En bild

Gymnastikförbundet och Craft har samarbetat sedan 2019 och förlänger nu avtalet i ytterligare tre år. Det strategiska partnerskapet omfattar hela förbundets verksamhet och alla landslag bär Craft.

Förutom landslagskollektioner ingår även kollektioner till förbundet, utbildare och för uppvisningsevenemang. Under perioden finns dessutom möjligheter till ytterligare fördjupning och utveckling. Avgörande för samarbetet är en strävan att gemensamt göra ett så lite avtryck på vår jord som möjligt och bidra till bra arbetsvillkor i produktionsländerna.

- Det känns mycket roligt att få förlänga avtalet med Craft. Det är ett starkt svenskt varumärke och partnerskapet har utvecklats fint under de första tre åren. Vi har fått otroligt fin feedback på samarbetet och kollektionerna som har tagits fram och nu ska det bli spännande att fortsätta utvecklas ytterligare tillsammans, säger Johan Lindström, sponsor- och partneransvarig, Gymnastikförbundet.

- Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Gymnastikförbundet och det känns väldigt bra att vi nu kan fortsätta bidra till utvecklingen av svensk gymnastik, säger Patrik Danielsson, Sales Manager Club på Craft. Gymnastik är en krävande sport som dessutom attraherar många unga tjejer, vilket synkar perfekt med vårt varumärke.

Sverige har fem landslag i gymnastik: rytmisk gymnastik, manlig och kvinnlig artistisk gymnastik, trampolin och truppgymnastik. En del av avtalet handlar om att klä dessa landslag, som har haft fina framgångar det senaste året med VM- och EM medaljer inom truppgymnastik och trampolin, samt finalplatser på mästerskapen i artistisk gymnastik.

- Svensk gymnastik är en stor och bred verksamhet med över 1000 föreningar och ca 240 000 aktiva. Vi ser att samarbetet med Craft ligger väl i linje med vår vision om rörelse hela livet och den strategiska plan som Gymnastikförbundet har antagit, avslutar Johan Lindström.

Publicerad: 2022-02-24

UPPTÄCK MER