Våra varumärken

Vi har ett antal varumärken som vi arbetar aktivt med inom Svensk Gymnastik. De är:

En bild

Svensk Gymnastik är varumärket som vi alla samlas kring när vi vill signalera och visa på rörelseglädje och bredd – allt från barngymnastik till tävling och träning i alla dess olika former. Svensk Gymnastik är varumärket som används när vi vill ta för oss i kommunikationen och visa vad gymnastiken är och står för och samlar oss alla under samma paraply.

Logga

Som anställd eller i min roll som styrelseledamot, utbildare, domare, landslagsledare eller medlem i någon av våra kommittéer eller råd representerar jag Gymnastikförbundet och använder det varumärket i min kommunikation. Det gäller exempelvis i mail, på kläder, visitkort och dokument där förbundet står som avsändare. Vi använder förbundets logotyp i formella sammanhang när vi vill signalera ansvar och professionalism.

Gym logga

Gymmix är Gymnastikförbundets egna varumärke inom gruppträning. Gymmix är en möjlighet för gruppträningsföreningar inom Gymnastikförbundet att synas och verka under ett gemensamt varumärke och på så sätt stärka varandra och synas bättre. Med ett gemensamt varumärke får fler föreningar möjlighet att synas på ett professionellt sätt och få en starkare attraktionskraft. Målet är att Gymmix ska vara ett förstahandsalternativ inom gruppträning för fler aktiva och bidra till ett aktivt liv för många. Varumärket får användas av certifierade föreningar.

Bamse

Bamsegympa är rolig och allsidig motorisk träning för de allra minsta. I Bamsegympan får barnen prova på olika sätt att röra sig och använda kropp och knopp! Att krypa, åla, rulla och kanske uppleva lyckan i att göra sin första kullerbytta - det är Bamsegympa. Varumärket Bamse är ett samarbete mellan Gymnastikförbundet och Egmont/Bamseförelaget och får användas av certifierade föreningar.

 

I barngympan idag ekar skratten, kreativiteten sjuder, ungarna har helt enkelt superkul och växer när de utmanar sig själva i nya roliga äventyr. Klättra, hoppa, klänga, dansa och showa – runt hundratusen barn gympar i gymnastikföreningarna över hela landet. GympaKidz är det senaste för 7 - 12 år - ett samlande varumärke från Gymnastikförbundet. Under detta gemensamma varumärke samlas tre olika inriktningar Parkour, Action och Show & Dance.

Till detta finns ett antal olika koncept, där det finns logotyper som föreningarna kan använda om de vill. Exempel på det är Alla Kan Gympa och AMT (Avancerad Motorisk Träning).