Sponsorer/samverkansparter

Målbild

Föreningen har tagit del av information om Gymnastikförbundets policys kring värdering av sponsorer och samverkansparter och gör en egen väl avvägd värdering i varje nytt samarbete. Föreningen har också insikt i hur viktiga ökade intäkter är från sponsorer och samverkansparter och jobbar aktivt med att utöka samarbeten för att gynna ekonomi och säkerställa föreningens verksamhet.

En aktiv kan ha egna sponsorer som bidrar till att öka möjligheterna för träning och tävling på hög nivå. För både aktiv och förening gäller att dessa sponsorer står för den gemensamma värdegrund som Gymnastikförbundet har och att intressen inte går stick i stäv med förbundets inriktning i Svensk Gymnastik Vill. I övrigt är det fritt fram att teckna egna avtal kring sponsring som kan gynna den egna karriären som gymnast. Vid frågor och rådgivning kontakta nationella kansliet för stöd och råd via mail: marknad@gymnastik.se

Förbundet arbetar i nära relation med ett antal sponsorer och samarbetspartners som vi anser bidrar till en gemensam utveckling för svensk gymnastik. Du kan hitta vilka dessa är och kring vad vi samverkar här.

När föreningen påbörjar sitt arbete kring sponsring och samverkan med parter är det viktigt att det finns en plan för varför och hur man närmar sig en samverkanspart. Det kan handla om att man funnit att det finns ett gemensamt intresse att dela kring marknadsföring, att man delar gemensamma värderingar eller att man tror man kan uppnå gemensamma mål genom en aktiv samverkan.

Gymnastikförbundet uppmuntrar till all typ av samverkan som gagnar den egna föreningens- och därmed också förbundets verksamhet. Vid frågor och rådgivning kontakta då nationella kansliet via mail: marknad@gymnastik.se